جامع ترین وبلاگ سربازی،کد234دوره 62شهید نامجو

این است پادگان شهید نامجو یا هتل حسن رود دوره ۶۲

جامع ترین وبلاگ سربازی،کد234دوره 62شهید نامجو

این است پادگان شهید نامجو یا هتل حسن رود دوره ۶۲

روز اخر و بغض بچه ها

یه روز مونده بود به پایان دوره اموزشی چقدر خوشحال بودیم انگار انرژی بچه ها مضاعف شده بود .میزدیم و میرقصیدیم و خوش تر از همیشه بودیم . 

بازار دفتر های خاطرات داغ شده بود .این جمله ها از همه بچه ها شنیده میشد : داداش بعد از اموزشی ما رو فراموش نکن - داداش حتما بیا به شهر ما - دلم برات تنگ میشه و ...


اما کم کم داشتیم به ساعت خاموشی برای خوابیدن نزدیک میشدیم دیگه یه دلهره خاصی افتاده بود تو دل بچه ها .حس و حال عجیبی بود .نمیدونیم چرا اینجوری شده بود انگاری دلتنگی خوانواده هامون فراموش شده بود .


خلاصه شب اخر باز هم مثل سابق جواد پسیندیده و دیگر بچه ها شروع به خوندن و پای کوبی کردند حتی اون شب اخر از کسانی که انتظار نداشتیم مثل علی اثباتی که ملقب به پیر پادگان بود و همینطور شیر علی که فردی ساکت بود هم میرقصیدند.


خلاصه این رقصیدن ها تا ساعت دو ادامه داشت .

بعد از یه خواب همراه با دلهره ساعت 7 بلند شدیم که بر خلاف روز های قبل کسی با کارمون کاری نداشت و ازادی ما به مراتب بیشتر بود .

بچه های امریه دار منتظر برگه های امریشون بودن و بچه های عادی هم منتظر برگه های ترخیص .


بدون شک و به جرات میگم همه یه بغضی تو گلوشون گیر کرده بود اما این غرور نمیزاشت که این بغض رو بروز بدن .انگاری تمام سختی های پادگان رو فراموش کردند . بچه ها خیلی به هم وابسته شده بودند .. خوب حق هم داشتن قریب به 60 روز رو  با هم بودن ..


خبر رسید که برگه های امریه اماده شده که این لحظه بدترین لحظه بود بغض بچه ها به نهایت رسیده بود. همه میخواستیم موقع خداحافظی گریه کنیم اما غرورمون نمیزاشت.

حتی یکی از بچه ها موقع خداحافظی با من نتونست خودشو کنترل کنه و همین که موقع سرازیر شدن اشک هاش بود خداحافظی رو کوتاه کرد که من اشک هاشو مشاهده نکنم.


از چهره سرکار سوری کاملا مشخص بود که چقدر ناراحته .. لحظه ی عجیبی بود .. چقدر سخت شده بود . دیگه قرار بود از  دوستامون ، دوستهای صمیمون ، دوستهایی که شب های اردوگاه با هم بودیم ، دوستهایی که سالن و خوابگاه رو با هم تمیز میکردیم ، دوستهایی که با هم جیم میزدیم ، جدا بشیم.

(همین الان هم که اینا رو مینویسم بغض تو گلومو گرفته )


خداییش وقتی میخواستم از سرکار سوری خداحافظی کنم دیگه کم مونده بود جلوش زار زار گریه کنم.

یه حسی میگفت کاش میتونستیم چند روز دیگه با هم باشیم اما چه فایده که دیگه باید میرفتیم..


خلاصه خداحافظی ها به پایان رسید و رفتنی شدیم . با تمام ناراحتی رفتیم ترمینال و ماشین گرفتیم و به سمت شهرمون حرکت کردیم ..

چند روز بعد از ترخیصمون  در اینترنت و فیس .. و تلفن و .. خبر همدیگه رو داشتیم اما با گذشت زمان کم کم این خبرگیری ها به کمترین حد خودش رسید به طوری که الان با گذشت یک سال و اندی فقط از سه نفر خبر دارم..


در پایان باید به خدمت  حامد عبدالعلی پور و پویا سلطانی و کوروش دازی و کیانوش صدیق نواز  عرض کنم که تا عمر دارم خاطات خوبی که باهاتون داشتم رو فراموش نمیکنم و همیشه دوستتون دارم ..ایشالا فرصتی بشه هممون دور هم جمع بشیم


موفق و موید باشید


نظرات 8 + ارسال نظر
روح اله شنبه 30 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:34 ب.ظ

یادش بخیر.من دوره 69 بودم.سرکار سوری-سرکار چراغزاده- و... آقا خداییش هتله. شاید یکم سخت بگیرن اما نسبت به جاهای دیگه خیلی مهربونند و راحته

عباس یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:57 ق.ظ

سلام آقا پوریا خواستم ازت حسابی تشکر کنم که یاد اونروزهای سخت رو برامون زنده میکنی.من تو گروهان شهابی پور بودم و به همین خاطر چهره شمارو یادم نیست خواستم اگه دوست داشتی عکستو برامون بذاری.در ضمن ۵ روز دیگه خدمتم تمومه.موفق باشی.

درود ..مرسی دوست عزیز ..موفق باشی

رضا دوشنبه 14 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:20 ب.ظ http://dehestan-no.persianblog.ir/

سلام وبلگ تون خیلی عالیه امیدوارم موفق باشیئ
به من سر بزنید
من دی ماه 90 اعزام به این پادگانم هنوز که نرفتم دلم نمی خواد که روز اعزامم نزدیک تر بشه ولی مطالب شما رو خوندم اشک تو چشم اومد چقدر غم انگیز اخر کار . اخرین روز اموزشی رو از خیلی ها شنیدم که میگن غم گین ترین روز زندگی هست.

سلام اقا رضا عزیز .. بله همینطوره .روز اخر یه طرف بقیه روزها طرف دیگر .موفق باشین

[ بدون نام ] جمعه 18 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:57 ب.ظ

راه و باز کنید که من و آقا رضا داریم میآییم . من یه همشهری دارم که دوستم هم هست سال قبل در این پادگان آموزشش را انجام داده میگفت روز اخر آموزش گفتند باید موهایتون را با نمره ۴ اصلاح کنید تا معرفی نامه هایتون را بدیم سختیش اینجاست که باید با سرکچل بریم سرکار.
آقا پوریا فکر میکنی زمستون هم این کار را به ما هم بگویند

همچین گیری بهتون میدن اما میشه روز اخر هم جیم زد و موه ها رو کوتاه نکرد .

بهنام شنبه 19 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:29 ب.ظ http://hesabdari20.blogfa.com

با سلام آقا پوریا ممنونم که راهنمایی کردین ضمنا دوست من کل خدمت امریه ها چند ماهه؟

امریه ها باید کل خدمت سربازی رو بگذرونند . و از کسری هم نمیتوانید استفاده کنید.البته بستگی به سازمانی داره که اونجا امریه هستید اما اصولا کسری نمیدن

[ بدون نام ] سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:46 ب.ظ

سلام اقا پوریا.خوبی عزیزم؟خیلی دوست دارم

salam mokhlesam ..manam doset daram ama nashnakhtamet:d

اصغر یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:53 ب.ظ

یادش بخیر واقعاْ بهترین روزای عمرمون بود منم دوره ۶۹بودم هرروزی که یاد بچه ها می افتم دلم می گیره عالی بود

هاشم آبادی شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:07 ب.ظ

سلام.
من سال 90 رقتم خدمت و خاطرات سربازیم را کامل نوشته ام. به تازگی آن ها را منتشر می کنم. مطمئنا خواندنش خالی از لطف نخواهد بود
hashemabadi.blog.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد